FaNtAsY KeRoRo....-.-"

"aku ingin mencintaimu dengan sederhana... seperti kata yang tak sempat diucapkan kayu kepada api yang menjadikannya abu... aku ingin mencintaimu dengan sederhana... seperti isyarat yang tak sempat dikirimkan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada."

Saturday 28 July 2012

~ Meriahnyer berbuka puasa ~


Nie i coret peristiwa..Sabtu,28 July 2012.. utk kenangan peribadi ^_^ (SAPE YG TERLIBAT,JUST ENJOY! )


Hari nie meriah sgt berbuka puasa coz family dr kg mak datang berbuka :) Family Pn.Nurul Huda, Opah, Tok, Ibu (mak menakan i yer), anak2 sepupu...best! 


Dua hari sblum diorang nk mai umah aku nie,aku telah d pesan dan d beri tugas utk masak sambal ketam mcm mna arwah mak aku msk.. perghhh,mmg bguih la...mcm terer sgt la aku msk ikut resepi mak aku..hampeh jerk! huhu...tp aku kna masak jgk mcm mna pown sbb cousin aku Pn.Nurul Huda 2 nk sgt mkn sambal ketam 2 (mmg dye mkn sgguh sampai nk habis satu periuk,puas aih tgok :p)... nasib la ada owg mngidam..klo x,swey jela....utk pengetahuan korang,dalam bulan 8 nie dye dh nk beranak dah..maybe sebelum raya...untung la. aku nk la anak dye lahir pas raya...coz save ckit dwet raya nk kna bg...hahahaha (gelak jahat nie),tp sppu aku nie kata biar branak sblum raya,semua dye save..baju raya xyah beli..baby ley dpat beraya n dapat dwet raya...hehehe...doa2 la.. =)


Hari diorang nk mai berbuka 2,aku mnta la blik keja awai coz semangat nk kna msak! hahaha..hampeh toi  -.-" (semangat la sgt kn)... :p


Ketam-ketam yg dh ada kt umah aku 2 siap la kna katam ngn aku nie...sampai jer umah jeng3... "ayah,jgn p kedai lg...kak xtaw cm ner nk buka kulit ketam nie" nahhh hahaha...ampa igt aku pndai sgt ngn ketam-ketam nie...last2,adik-adik aku la tlong katam ketam-ketam 2 semua.  Thankz sgt la kt adik2 aku yg dh bntu kakakmu nie...(Fahmi & Syazwan) sbg upah..stg korang mkn la smbal ketam kakak buat yer ^_^
~ TADAAA ~


Dalam kui 6 ptg dh nk settle dh smbal ketam aku nie..tetiba ayah blik & ckap "kak bt gulai sekali,ikan ketang ada nie ley bg tok mkn..tok ang suka gulai ketang nie" huhuhuhu :'( igt dh ley rehat.Tp xpe,family punya pasai.


Korang taw x ape 2 ikan ketang?? KETANG=cara sebut E adalah E bawah bkn E atas yer... ikan ketang nie ikan sungai. rupa 2 dh nk seiras ikan bawal tp badan dye belang2 & tulang besar.. lg sedap dri ikan bawal :)
My aunty & my cousin pown xtaw ikan apa..depa taw sentai ja mkn... sedap~~ tgok la ayaq tgn spe... anak dara nie jg...hehehehe (bangga sat)


Juadah msa nk berbuka hari 2..perghhh meme bnyak la...aku just msak nasi ngn buat gulai ketang & sambal ketam jer...yg len diorang bwa...ayam golek,kuih-muih,mee goreng,sate (ayah i beli),air soya,kebab...bnyak la lg... =) Thankz sesangat kt diorang...mmg meriah! i like.... >_<


Utk pengetahuan korang,ibu aku masuk rumah aku jer...trus kata "amboi3...kemas cerah rumah dye aih" hahahaha....tggu lg...kna kemas smpai cerah gk la klo x nnt opah datang bebel smpai blik..huhuhu semalaman taw kemas..mcm esok nk raya dh!( mood :letih) tp xpe la..raya nie i kemas ala kadar jela..hehehe


Ok la... i nak kuar...cukup la 2 segala coretan kenangan berhenti d cni... :) ~ THE END ~ 

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved by fantasykeroro.blogspot.com