FaNtAsY KeRoRo....-.-"

"aku ingin mencintaimu dengan sederhana... seperti kata yang tak sempat diucapkan kayu kepada api yang menjadikannya abu... aku ingin mencintaimu dengan sederhana... seperti isyarat yang tak sempat dikirimkan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada."

Tuesday 15 May 2012

Siapa Dia???Adakah Kamu....


Assalamualaikum ,  wahai engkau yg bakal menjadi pendampingku suatu hari nnt. Entah knapa ketika aku sedang bersendirian  tadi,aku amat rindukan bakal pasangan sehidup semati. Tapi,ntah d mna kamu berada aku x tahu,sbb aku blom pernah mengenali  siapa kamu. Anehkan? Pelik pown ada ape yg aku rasa nie…tapi rindu aku kepada kamu kerana Allah. Ikhlas aku perlu kamu d sampingku kerana Allah. Betul ke prasaan aku tika ini..?aku sgt x mngerti. Benar ker orang cakap kita x perlu mencari pasangan kita,kerana suatu hari nnt pasti Allah pertemukan kamu dgn dia. Kerana kamu adalah tulang rusuknya yg hilang….

Mungkin sbb tue aku x pernah berasa begitu kecewa jika aku bertemu dgn lelaki dan kemudian berpisah dgn nya. Sebab bagi aku,aku berpegang hanya satu prinsip. Kalau dia adalah jodoh aku,sejauh mana pown aku lari dan menafikannya atau sejauh mna pown dia pergi tggalkan aku suatu hari nnt pasti ada pertemuan lain untuk menyatukan kami semula. Satu pertemuan belum cukup,mgkin banyak pertemuan d perlukan. Namun,ntah mengapa hati ini berbisik yang kamu semakin hampir dengan aku.

Aku sering membina angan. Membina istana indah. Dia sebagai raja dan aku sebagai ratu. Biarpun istana kami hanya sekadar pondok kecil,namun aku tahu…dia akan sentiasa d sisi dan mencintaiku selamanya. Aku tak perlu kamu kerana kekayaan tapi cukuplah apa  kamu seadanya. J Apa guna ada rumah sebesar banglo,tapi d dalam nya kosong dan hambar  tanpa iman dan  kasih syg… pada aku mmpunyai kereta kecil atau besar tidak membawa makna apa2  kerana aku xperlu semua 2..yg aku tahu aku dapat menemaninya ke mna saja dia pergi. Itu adalah lebih baik dan bermakna. Namun,aku tahu jarang benar kita dapat apa yg d angankan. Tapi,aku percaya apa yg kita dpt lebih baik drpd apa yg kita angankn.

Kepada kamu yg bakal menemani aku sehingga akhir hayat kamu, dengan bahagia yg kamu beri seluruh hidupmu… aku tak mengharap kamu setampan Yusuf kerna aku pown bukanlah secantik Zulaika. Aku tak idam lelaki sehebat Ali,kerna aku tidak setabah Fatimah. Aku tak perlu kamu menjadi romantik dan berpuitis…tapi cukuplah sekadar kamu menjaga perasaan aku dari terguris.bukan aku mahu kamu merasa aku menjadi beban dengan semua itu,tapi hanya berharap kamu mampu hilangkan kedukaan dgn berbuat begitu. Kadang-kadang,kita terlalu mencari kesempurnaan hingga kita lupa yang kita juga ada kekurangan.Andaikan suatu hari nnt  semua itu dapat kamu tunaikan, pinang lah aku dgn Bismillah…hanya itu yang aku perlukan.

*Berikan hatimu hanya untuk Allah,Pasti Allah akan temukan padamu PEMILIK TERBAIK. Hamparkan masamu seluas-luasnya hanya untuk Allah,Pasti Allah aturkan kehidupanmu dengan sebaik-baiknya <3 <3


No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved by fantasykeroro.blogspot.com